Prezentacja multimedialna na rozmowę kwalifikacyjną

Przygotowanie prezentacji na wybrany temat to rozwiązanie coraz chętniej wybierane przez rekruterów. Dzięki temu przyszły pracodawca może poznać w praktyce umiejętności zdobywania informacji oraz ich prezentowania przez kandydata. Jak się do tego właściwie zabrać?

Przed przystąpieniem do działania należy dopytać o szczegóły:

Podstawowym celem prezentacji jest sprzedaż (czy to produktu czy usługi lub też siebie jako potencjalnego pracownika). Kupuje się oczami – z tego względu tak ważnym elementem prezentacji jest oprawa graficzna. Warto aby nawiązywała do identyfikacji wizualnej firmy, do której aplikuje kandydat. Nie powinno w niej zabraknąć logotypu. Całość powinna być przejrzysta i czytelna.

Nawet doświadczeni w wygłaszaniu prezentacji popełniają błędy, najczęstsze i najbardziej widoczne dla rekruterów to:

Przygotowaną prezentację trzeba przećwiczyć, najlepiej kilkukrotnie, co pozwoli na faktyczne sprawdzenie ile potrzeba czasu na jej opowiedzenie oraz na wyeliminowanie ewentualnych błędów. Warto wesprzeć się na próbie kimś z rodziny lub przyjaciół. Swoje wystąpienie można też nagrać i później samemu przeanalizować, dzięki czemu można wyłapać niepotrzebne acz częste wtrącenia (“eeeee”, “yyyy”). Warto też zwrócić uwagę na tempo wypowiedzi oraz intonację głosu.
Warto również mieć już na samo spotkanie prezentację w dwóch kopiach (jedną na USB a drugą zapisaną ma e-mailu lub w chmurze. Pozwoli to uniknąć stresu w przypadku problemów technicznych.